sunnuntai 9. maaliskuuta 2014

heippa vaan maitorahka!

Kuten viimeks mainitsinkin, on reissun jälkeen alkamassa jonkin sortin välidietti. Tavoitteena päästä kesäkuntoon ja samalla katsoa onko vuodessa menty eteenpäin. Suunnitelmat olis sellaset että dietti alkaa 7.4 heti reissun jälkeen ja päättyy sitten juhannukseen. Mikäli valmistun ennen juhannusta, saatan valmistujaisissa vähän tankata, mutta muuten mennään dietin ohjeiden mukaan.

Viime dietti oli toimiva ja puri tosi hyvin. Paino tippui, eikä ruokaa tarvinut vähentää, päin vastoin sitä lisättiin, jotta paino laskisi maltillisemmin. Lisäksi mulla oli kaksi tankkauspäivää, ennen kuin lopetin huvin.



Ajattelin jotenkin että hyvin samanlaisin suunnitelmin mennään, koska toimihan se viimeksikin. Tässä tullaan kuitenkin siihen: Haluanko kokeilla jotain muuta? Viime dietin runko mulla on keittiön laatikossa, mitä mä uudella samanlaisella teisin? Ehkä kyse on kuitenkin enemmän siitä että olen jollekin tilivelvollinen tekemisistäni. Tää on aika hullua, koska mulla on ite valmennettavia, kenelle teen ruokavalioita  vastailen heidän ongelmiinsa ja olen tukena. Miksi en osaa olla itse itseni valmentaja? Kävis paremmin kukkarollekin! No mutta uskon että tämä on sen arvoista ja kesällä on kiva olla oikeasti kunnossa :)

Mutta siihen diettiin. Puhuttiin alustavasti että se olisi gluteeniton ja maidoton. Kun kuulin ehdotuksen, olin järkyttynyt! Minä joka rakastan maitorahkaa ylikaiken, minä joka en ikinä keitä puuroa kokonaan veteen, minä joka en voi mennä nukkumaan ilman puddingia luovun vapaaehtoisesti yli kahdeksi kuukaudeksi näistä herkuista!  Aluksi jouduin sulattelemaan hetken ajatusta, mutta nyt kuulostaa jopa kokeilemisen arvoiselta. Miksi ei? Välillä varsinkin maitotuotteet tekevät vatsan kipeäksi, vaikka ei mulla mitään allergiaa olekaan. Tää voi olla ihan hyvä juttu! No mä testaan ja varmasti infoan miten toimii.

Nyt nautin antaumuksella tän pariviikkoa maitorahkastani ja sitten se saa jäädä sinne kauppaan....nyyh!



p.s oon ihan lomafiiliksissä jo! onks ihan ok pakata jo matkalaukku? ;)

2 kommenttia:

  1. Millainen viime diettisi oli jos ruokia ei tarvinnut vähentää ja kunto kiristyi?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se oli aika perus : riisiä, pastaa, lihaa, kanaa, maitorahkaa, puuroa , hedelmiä yms. Mulla on niin hurja kulutus jumppien takia, siksi sain syödä reippaasti :)

      Poista