lauantai 26. lokakuuta 2013

Uuniomena Proteiinipannukakku, nams! ;)

Oon nyt innostunut tekemään prodepannareita (siis olen tehnyt kaksi kertaa :D) Ensimmäinen oli suklainen, joka oli sekin hyvää, mutta tänään keksin kokeilla uuniomena pannaria, ja se oli niin hyvää et pakkohan mun on tämä resepti teillekin jakaa :)

Huomioikaa, että olen ehkä maailman surkein kokki! Jauheliha- makarooni/ riisi mössö on mun bravuuri :D joten tää on jo aika Top chef - tasoa :D

Olen vähän sellainen kokeileva kokki (siks ehkä suurinosa mun luomuksista epäonnistuukin...) tänään mukaan pääsi seuraavat raaka-aineet:

0.5 mitallista  (n. 2 rkl) Vanilja-päärynä heraisolaattia

2 kananmunan valkuaista, 1 keltuainen

2 rkl Skyr- uuniomenaa

ripaus kanelia ja kardemummaa

Nämä ainekset sekaisin ja pannulle paistumaan. Ensimmäisen letun paistoin kaakaovoissa ja ketuiks meni! Toisen kokeilin paistaa oliiviöljyssä, ja se näytti jo huomattavasti esteettisemmältä.

Lätyn päälle laitettiin vähän (n 1rkl) uuniomenaskyrriä ja koko komeuden päälle itse uuniomenoita.

Uuniomenat valmistin ylläripylläri uunissa :D (mulle tää ei oo niin selkeetä, ajattelin ensin paistaa uuniomenat pannulla... no jooo! olen kokki kokeilevainen..)

Pilkoin omenat ja laitoin vuoan pohjalle hieman vettä (en tiedä paljon lorahti, koska laskin veden suoraan hanasta kulhoon... eli ehkä 2 dl??? tai 1 dl?)

Omenoiden päälle hieman  kanelia ja kardemummaa sekä hasselpähkinärouhetta ja tadaa omenat on valmiit uunistumaan. Uunissa 15 min (en malttanut pitää kauempaa) mutta lopputulos oli täydellinen!!


Onnistunut..

Ja ei niin onnistunut :D

A`la Netta...


Eli näillä selkeistäkin selkeimmillä ohjeilla, eikun kokeilemaan!!!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti